Kadınlarda İlaç Tedavisine Bağlı Cinsel Disfonksiyon

Hipoaktif cinsel arzu rahatsızlığı kadınlarda en sık gözlemlenen cinsel disfonksiyon sorunudur. Rahatsızlık kadınlarda kronik cinsel isteksizlik ile karakterize edilir. Birçok psikolojik faktör libidoyu etkiler. Menapoz ve kronik rahatsızlıklar kadınlarda libidoyu etkileyen en önemli nedenlerdir. Bunların yanı sıra bazı ilaçlarda kadınlarda libidoyu olumsuz etkilemektedir.

img933

Libidoyu Etkileyen İlaçlar

Bazı ilaç tedavileri hormonları ve vücuttaki kimyasalları olumsuz etkileyerek kadınlarda cinsel arzu eksikliği gibi sorunlara neden olabilmektedir.

Antidepresanlar: Antidepresanlar depresyon ve anksiyete bozukluğu gibi rahatsızlıkları tedavi etmekte kullanılır. Bu ilaç tedavileri kadınlarda hipoaktif cinsel arzu rahatsızlığına yol açabilmektedir. Özellikle Prozac, Paxil, Zoloft gibi antidepresanların libidoyu düşürücü etki yarattıkları bilinmektedir. Bu ilaçlar beyinde seratonin hormonunun artışını sağlayarak kişinin duygu durumunun düzelmesine yardımcı olmaktadır. Seratonin kişinin duygu durumu üzerinde olumlu etkilere sahip olsa da libido üzerinde olumsuz etkiler yaratabilmektedir.

Doğum Kontrol Hapları: Doğum kontrol haplarını kullanan kadınların yaklaşık olarak %35’i cinsel isteksizlik sorunu ile karşı karşıya kalmaktadır.

Antihipertansifler: Antihipertansifler yüksek kan basıncı için yazılan ilaçlardır. Bu ilaçlar da doğum kontrol hapları gibi cinsel arzu bozukluklarına yol açabilir.

Kemoterapi Ve Anti-Kanser İlaçları: Kanser tedavisinde kullanılan ilaçlar cinsel istekte azalmalara neden olabilir. Örneğin göğüs kanserine karşı kullanılan tamoxifen ilacı vücuttaki östrojen seviyesini düşürerek düşük libidoya yol açabilir. Ayrıca bu ilaçlar kadınlarıda vajinal kuruluğa da neden olabilmektedir.

Akne İlaçları: Spironolactone akneler için en çok önerilen ilaçlardan bir tanesidir. Diuretik özellik taşıyan bu ilaç kan basıncı ve kalp rahatsızlıklarının tedavisinde de kullanılır. Bu tür ilaçlar kadınlarda cinsel isteği olumsuz yönde etkileyebilir.

Add a Comment